سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Menu with CSS by Css3Menu.com

یکی از تعهدات 5+1 به ایران در توافق ژنو، «توقف تلاش برای کاهش فروش نفت ایران» بود اما به تازگی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که در دو ماه گذشته به طور قابل ملاحظه ای صادرات نفت ایران کاهش یافته و به میزان قبل از انعقاد توافق ژنو بازگشته است.

جالب اینکه «توقف تلاش غرب برای کاهش فروش نفت ایران» یکی از بزرگترین امتیازهای 9 گانه آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران محسوب می شد که در قبال 27 تعهد ایران به طرف مقابل باید انجام می شد!

با این اوصاف مشخص می شود که یکی دیگر از امتیازات بزرگ! آمریکا به ایران در عمل چه اندازه «پوچ و دروغ» بوده است چرا که اساسا مفهوم  «تعهد 1+5 برای توقف تلاش های قبلی جهت کاهش فروش نفت ایران»  یک تعبیر بسیار کلی و غیر قابل اندازه گیری است و اکنون که فروش نفت ایران کاسته شده و به میزان قبل از توافق ژنو بازگشته است، ایران هیچ شکایتی نسبت به این  مساله نمی تواند ابراز کند چرا که:
اولاً طرف مقابل می تواند صورت مساله را به راحتی پاک کرده و مدعی شود کاهش فروش نفت ایران در دو ماه گذشته ربطی به تلاش های آمریکا نداشته است.
ثانیاً: در صورت پذیرش این موضوع نیز می تواند ادعا کند «توقف تلاش برای کاهش نفت ایران» منحصر به همان ماه اول اجرای توافق ژنو بوده و بعد از آن آمریکا و اتحادیه اروپا ترجیح داده اند بار دیگر تلاش خود را برای کاهش فروش نفت ایران از سر بگیرند چرا که در متن اصلی توافق ژنو  هیچ قید زمانی برای این مساله مشخص نشده بود.

لذا جا دارد بار دیگر یادی کنیم از جمله تاریخی دکتر حسن روحانی در 24 دی 1392:

می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران!

 

منبع:بچه های قلم




      

فقط دانشجویان خوابگاهی «گاف» این قسمت را بخوانند!

وبلاگ خیلی دیگه سیاسی شده گفتم یکم اجتماعیش کنم  بخاطر همین دنبال یه مطلب خوب میگشتم گفتم برم یه سری به خبر گزاری دانشجو بزنم در مورد مشکلاتی که شاید همه ما خوابگاهیا داشته باشیم رو به شیوه طنز اورده مسولا اصلا رسیدگی نمیکنند هر از چند گاهی میان حرف مارو گوش میکنند و میرند و اصلا کاری انجام نمیدن وقتی به دانشجو ها حدقل امکانات را نمیدن اخه چه انتظاری از ماها دارن به قول خواننده که میگه "از چی بگم برات"  خب دیگه بسه به ادامه مطلب توجه کنید خیلی جالبه

گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو؛ مرد عرصه های سخت خوابگاهی را که یادتان هست، مرد گرسنگی ها و شب زنده داری های خوابگاهی، مرد زندگی در اوج شلختگی و بی برنامه گی، گاف کبیر را میگویم!

 

مجتمع خوابگاهی ایی که گاف در آن زندگی میکند وسط یک بیابان لم یزرع واقع شده که برای رسیدن به کلاس نیم ساعت زمان لازم است، البته این در صورتی است که سر راه سگ های محترم کاری به کار دانشجویان نداشته باشند.

 

از اوصاف خوابگاه که بگوییم، نگهبانی درب ورودی عزیز دلربایی نشسته است که 40 50 درصد بدنش را همان سبیلش تشکیل می دهد و وقتی میخواهی از درب وارد یا خارج شوی باید چشمانت را به زمین بدوزی تا در چشمان نافذ و اخم ناکش گره نخورد، که اگر گره بخورد هرچه خوانده ای و زده ای! می‌پرد.

 

هنگام عبور از مقابل سرپرستی و نگهبانی باید دلها آماده باشد، معلوم نیست، ممکن است از بلندی ناخن پا تا مدل مو و چرا الان می‌آیی و میروی به دانشجو گیر داده شود،(خب خواهر راس میگه دیگه  من شب تا اون موقع کجا بودی که الان میایی) البته این عمومیت ندارد، قلاب است دیگر، باید دید به کدام دانشجوی بخت برگشته ای گیر میکند.

ادامه مطلب...


      

امام گفـتتند : باید فقـط انگشـتانش قطع شود.چون کف دست از هفت جـا،جایگاه سجـده است و جایگاه های سجده مال خداست. ما نمی توانیم به جایگاه های سجده آسیبی برسانیم. همـه شان ساکت شـدند

 

 

مناظره
مجلس مناظره ای راه انداختند .
بزرگترین دانشمندشان را دعوت کردند.
امام جواد (ع) را هم همینطور. همه که جمع شدند یحی بن اکثم بلند شد. مجلس ساکت شد.
پرسید : اگر کسی برای مراسم حج محرم شده باشد و شکاری را بکشد تکلیفش چیست؟
امام جواب داد : این شخص زن است یا مرد؟
بزرگ است یا بچه؟
آزاد است یا بنده؟
کارش عمدی بوده یا نه؟
حالا چی؟ پشیمان شده؟
حجش عمره بوده است یا واجب؟
شکار پرنده بوده یا نه؟
…..
همه شان ساکت شده بودند
از شنیدن حالت های مساله رنگ صورتهای شان مثل گچ سفید شده بود.
فهمیدند که شکست خورده اند.

ادامه مطلب...


      

 امروز، مسؤول دفتر رهبر معظـم انقـلاب اعلام کرده اسـت : مشغلـه های فراوان باعث شد رهبر انقـلاب امسال از نمایشـگاه کتاب بازدید نداشـته باشند.

می‌دانیم که حضـرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در دوران ریاست جمهوری خویش، نمایشگاه کتاب تهران را بنیان گذاشتند و به جز هشت دوره (شش دوره عدم حضور اعتراضی + دو دوره عدم حضور در تهران) ، در همه 19 دوره دیگر آن شرکت داشته‌اند

 

javanenghelabi-khamenei - ketab

ادامه مطلب...


      

شعرخوانی رضا احسان‌پور در جشن یک سالگی “دکتر سلام” در سفارت سابق آمریکا در حضور آقایان محسن رضایی، حسن عباسی، صادق زیباکلام، صفار هرندی، رسایی و …خیلی جالبه سمت چپ وبلاگ هستش میتونید مشاهده کنید




      
   1   2      >



پیامهای عمومی ارسال شده

+ حدیث قدسى: فیما اوُحىَ إلى عیسى علیه السلام هىَ (یَعْنِى النّارَ) دارُ الْجَبّارینَ وَ العُثاةِ الظّالِمینَ وَ کُلِّ فَظٍّ غَلیظٍ وَ کُلِّ مُخْتالٍ فَخورٍ؛ به عیسى علیه السلام وحى شد: که جهنّم، سراى جباران و سرکشان ظالم است و جایگاه هر تندخوى خشن و هر متکبّر مغرورى. کافى، ج 8، ص 136، ح 103.

+ نهج البلاغه 2 ?و درود خدا بر او فرمود: مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترک نمی گویند. جز آنکه خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت

+ نهج البلاغه ?و درود خدا بر او فرمود: مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترک نمی گویند. جز آنکه خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت

+ نهج البلاغه ?و درود خدا بر او فرمود: هرگاه نیکوکاری بر روزگار و مردم آن غالب آید، اگر کسی به دیگری گمان بد برد که از او عمل زشتی سرنزده، ستمکار است، و اگر بدی بر زمانه و مردم آن غالب شود، و کسی به دیگری خوش گمان باشد، خود را فریب داد.